Illustratie: character schetsen

Toen ik inspiratie aan het zoeken was, zag ik dat tribal-achtige dingen mij erg aanspraken. Maar ik wist niet wat voor karakter ik wilde. Ik heb veel zitten schetsen maar kwam niet op iets/een karakter dat me aansprak. Totdat ik een patroon uitwerkte en het een soort omhulsel werd wat ik wel interessant leek. Toen ik al een heel verhaal bij had verzonnen wilde ik hem verder uitwerken en is hij mij karakter geworden.

Eerste schetsen/ideeën

IMG_4099 IMG_4100

Eerste concept:

IMG_4096

Gotham Character Questionnaire:

IMG_4106IMG_4108

Character kleur tests

character oowa0001

Na al een heel verhaal te hebben en de vragenlijst bijna helemaal beantwoord te hebben, was ik niet helemaal tevreden over zijn verhaal. Hij had ook nog geen naam en er waren heel veel vraagtekens. Daarom heb ik een nieuw verhaal bij geschreven waar waarschijnlijk nog veranderingen in komen omdat er anders nog teveel vraagtekens zijn en onduidelijkheden.

Character verhaal, persoonlijkheid 2.0: Character – Oowa

Ik wilde de namen maken gebaseerd op een echte taal. De taal van de Maasai leek me toepasselijk omdat de Maasai in een omgeving leven die ik voor mijn karakter ook wil (nml. savanne). Alle namen hebben dus een betekenis. Oowa’s naam betekent ‘berg’. De naam van de kuwase (geesten) betekent ‘zaad’ omdat ze de kinderen van Nini Enkishu (Moeder Boom) zijn.

Engels – Maa woordenboek: http://darkwing.uoregon.edu/~dlpayne/Maa%20Lexicon/index-english/main.htm


Qua vormgeving wil ik ook nog wat veranderen. Omdat ik heb besloten om zijn gezicht te bedekken moet ik zijn emoties tonen door middel van lichaamsuitdrukking. Daar moet ik nog over nadenken. De kleuren wil ik nog veranderen. Ik wil aardse kleuren en ik ben er tot nu toe niet echt tevreden mee. Als ik achtergronden maak dan kan ik beter zien wat voor kleuren ik ga gebruiken voor zijn omhulsel.

Questionnaire no. 2Character – questionnaire

Door nog een vragenlijst in te vullen lijkt mijn karakter meer vorm te krijgen en zijn zijn persoonlijkheden wat duidelijker geworden.

6 thoughts on “Illustratie: character schetsen

  1. Je character ziet er leuk uit! Heb jij ook Globart art als keuze module gehad? Daarin kwam namelijk een kunstwerk voorbij dat ook zoiets was met stof. Het publiek kon dan de pakken in en er mee spelen. 🙂 ik kan zo even niet op de naam komen van de kunstenaar 😦 Maar misschien ken je het ^^ Succes met de uitwerking! Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen!

    Like

  2. Hi! Je hebt echt lekker veel informatie bij je character gevonden/verzonnen en dat heb je goed opgeschreven (goede hulp gebruikt van de questionnare). Ik begrijp dat het dus een een jongen is, het oudste in het gezin wel verantwoording op zich neemt om de rest te verzorgen maar voor zijn eigen persoonlijkheid nog niet veel heeft gedaan. Ik vraag me af hoe je de emoties duidelijker gaat maken aangezien hij geen echt gezicht heeft, ook ben ik benieuw naar de nieuwe keuzes voor andere kleuren, ik zou die ook wat aardser nemen (nav je verhaal).

    Liked by 1 person

  3. Je zou hem bijvoorbeeld ook een echt masker kunnen geven zodat de uitdrukking iets directer is of alleen ogen tekenen die kunnen dan een emotie aannemen in combinatie met de kleuren eromheen,Ik ben benieuwd naar de rest, succes nog! (heb nog 2 plaatjes als voorbeelden maar invoegen doet t nu niet)

    Like

Leave a Reply

