Illustratie: Info-Character Card ideeën

Verschillende compositie-ideeën voor mijn character card:character card ideas copy

character card test copy

Ik wist niet precies hoe ik mijn info-character card wilde maken. Ik heb schetsen zitten maken van composities die ik wel interessant vond en waar ik mijn character’s verhaal kon vertellen. Er zijn meerdere dingen die ik over mijn character wil vertellen en laten zien en daarbij een goede compositie vinden vind ik lastig.

Ik heb gezocht naar ‘infographics character’ om voorbeelden te vinden die ik als inspiratie kon gebruiken. Ik kwam op een infographic van een karakter van de anime series ‘Samurai Champloo’ waar heel wat informatie bij wordt weergegeven maar waarbij het niet chaotisch lijkt. Dit helpt mij op ideeën komen voor mijn info-character card. Als ik een centrale aandachtspunt heb dan kan ik daar omheen informatie zetten zoals bij deze infographic:

https://www.behance.net/gallery/4354341/Mugen

SAMSUNG

Later ben ik nog wat meer gaan schetsen. Er waren meerdere elementen die ik op mijn character card moest hebben. Ik wilde de boom erin hebben omdat die belangrijk is. Oowa moest er natuurlijk zijn, maar ik moest hem ook laten zien zonder zijn omhulsel.

3 thoughts on “Illustratie: Info-Character Card ideeën

  1. Je bent al een heel eind met het character ontwerp! Ik vind het heel leuk om te zien, hoe je er een compleet verhaal achter bedacht hebt, en alles tot in details hebt uitgewerkt. Met je bedachte character en het verhaal erachter, zou je zo een complete animatiefilm kunnen beginnen, haha!
    Ook heb je zo te zien, veel research gedaan naar de namen en betekenissen, wat goed is om te zien.
    Ik heb eigenlijk geen minpunten, alles ziet er goed uit, en je bent duidelijk heel goed bezig. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk hoe de uiteindelijke charactercard eruit komt te zien. Maar je bent goed bezig, dus ik weet zeker dat dat wel goed komt 🙂

    Liked by 1 person

  2. I’m going to have to agree with Bonne on this one. Your story is incredibly interesting and the backstory is really well thought out. Everything about the story fits really well and the colors you’ve used for your character design really work with the theme. You’ve clearly done your research very well! I’m very curious to see your character card because what I’ve seen so far is amazing..well done!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

