Illustratie: Character Card

character card

Hier mijn uitendelijke character card van Oowa. Ik wist heel lang niet wat voor compositie of stijl ik wilde. Uiteindelijk is het dit geworden. Er waren bepaalde dingen die belangrijk waren en op de character card moesten: Oowa met en zonder omhulsel, andere poses van Oowa om te laten zien hoe hij beweegt, Nini-Enkishu (de boom), een omschrijving van de stam waar Oowa deel van is, de karakterkenmerken van Oowa en het verhaal en doel van Oowa. Toen ik begon aan de compositie leek het allemaal een beetje teveel, maar door er steeds aan te zitten heb ik nu een compositie waar ik blij mee ben en een compositie die in balans is.

Ik heb besloten om mijn character card gewoon ‘uit de printer te laten rollen’ omdat ik qua stijl een riso/lino/lasercut/zeefdruk niet bij mijn karakter vond passen of in ieder geval voor me zag met zo een stijl. Ik wilde best veel detail in mijn karakter stoppen en met mijn onervarenheid in de Publication Station leek het me slimmer om het gewoon op Photoshop te maken.

Van de feedback van medestudenten had ik gelezen dat aardse kleuren voor Oowa beter zouden zijn. Ik vond dat ook en dat had ik ook hiervoor geschreven, maar elke keer als ik de kleuren donkerder maakte leek het niet te passen. Ik vind ook dat de lichtheid/geelheid van Oowa goed is omdat hij van de savanne komt waar het veel droger is dan in het woud waar Nini-Enkishu is. Het is ook fijn dat hij dan uitblinkt in een woud van groen en bruin. Wat de kleuren betreft ben ik ook blij met de character card.

Ik heb de kleine Oowa’s en andere omhulsels op de boom simpel gehouden omdat de aandacht wel bij de grote Oowa moet blijven waar alle detail in zit.

De vlakken waar de tekst op zit waren niet over gedacht, maar ik vind wel dat het past omdat Oowa kaarten maakt en de vlakken soort van op papier lijken.

3 thoughts on “Illustratie: Character Card

  1. Leuk character en een toffe uitwerking. De kleurencombinaties zijn erg goed gekozen en matchen met het character. De stijl die gebruikt is, is ook kenmerkend en ook dat matcht met het character. Goed gedaan 🙂

    Like

  2. Ik vind de gekozen techniek om de charactercard uit te werken er professioneel uit zien, het is aantrekkelijk om naar te kijken en informatief. Misschien was het nog perfecter geweest als je de tekst iets groter had gemaakt. Verder echt super nice!

    Like

Leave a Reply

