Metropolis Festival: Idea #2 + 2.1

Na het kubus-idee zijn we richting een promo gegaan met een verhaal. We wilden dat de promo spannend zou zijn en een verhaal leek ons leuk. Willekeurige beelden achter elkaar was niet iets waar we voor streefden.

Met ons nieuw idee wilden we van de verschillende muziekgenres karakters maken. In plaats van verschillende werelden hebben op verschillende vlakten van een kubus, wilden we ons focussen op één van die werelden en zo ook beginnen met één karakter/muziekgenre. Dat werd Folk nadat Jonathan deze schets had gemaakt:

Folk

We kwamen eigenlijk op het idee om karakters te gebruiken na het eerste kubus-idee aan te passen en de kubus los van de werelden te maken, zoals de schets hierboven ook laat zien. De promo moest wel ‘relatable’ zijn voor kijkers. Met karakters vonden wij toen dat we het ‘relatable’ konden maken.

Na heel veel zitten brainstormen kwamen we op een idee: we zouden een steeds-veranderende vorm hebben die symbool staat voor de festival waar karakters – muziekgenres dus – naartoe getrokken worden en uiteindelijk samen komen in een explosie. Omdat we de schets hierboven hadden besloten we op Folk te focussen. Folk zou ons hoofdpersoon worden. Hij zou naast een kampvuur zitten in een ‘Folk’-omgeving, met een gitaar, om vervolgens opgezogen te worden door iets. Later blijkt dat hij opgezogen wordt door de Metropolis Festival. Hij ziet andere karakters/genres de vorm ingaan. Hij gaat er zelf ook in en de festival begint. –> logo.

Hier de script: scriptMETROPOLIS.docx

We waren best blij met dit idee en waren hard aan het werk gegaan met pre-productie:

Background design door Lia:

METROPOLIS BG 1

Props door mij:

cube-2

props promo

Sketch van eerste scène, door mij:

sketch landscape promo

Character design door Jonathan: (vlnr: Pop, Folk, Rock)

Characters

Color script door Jonathan:

Metropolis Color Script - Final

Ons idee was best ambitieus: we wilden een hele wereld maken, props, en karakters! De karakters wilden we met 2D doen, omdat het met onze huidige vaardigheden slimmer leek om niet een karakter te riggen. We wilden ook 2D en 3D combineren omdat het ook weer de diversitieit die we wilden versterkte.

Met de concept art die we hadden waren we goed op pad. We hadden een planning gemaakt en een taakverdeling en we hadden zin in de animatie.

Planning2 + Tasks

We waren goed op schema en voor de eerste presentatie voor een Metropolis medewerker hadden we onze animatic klaar:

Na de eerste presentatie hadden we goede feedback gekregen waardoor we weer aan ons idee gingen denken: het verhaal was niet echt duidelijk, de karakters waren ook niet lang genoeg in beeld om te begrijpen waar ze voor staan, en het moest allemaal herkenbaar zijn. De steeds-veranderende vorm waar de karakters invlogen was neit echt herkenbaar als Metropolis.

Met deze feedback gingen we weer over ons idee denken. We moesten een manier vinden om het allemaal duidelijk te maken. Dat vonden we moeilijk. Het was voor ons moeilijk om een manier te vinden om dit idee duidelijk te maken zonder teveel te veranderen, omdat we al zoveel tijd aan de pre-productie hadden besteed. Na een periode van twijfelen en een staat van ‘we weten niet wat we moeten doen!’ kwamen we op twee andere ideeën waarvan één de uiteindelijke versie is geworden.

De eerste nieuwe idee was gebaseerd op wat we al hadden: het zou beginnen met een karakter in de stad. Alles zou donker en depressief zijn. Op een of andere manier zou de karakter omhoog zweven, door de wolken, naar een wereld boven de wolken: Metropolis Festival. De camera zou door de festival heen zweven. We zouden ondertussen van alles zien: verschillende karakters, muziekgenres, vormen, kleuren etc. De camera zou inzoomen op een drummer op een podium. De drummer zou aftellen en zodra hij de drums zou raken, zou de camera zich naar boven richten. Vuurwerk is afgestoken met de slag van de drums. Na heel veel explosie zou uiteindelijk uit de vuuwerk de Metropolis logo tevoorschijn komen.

Snelle schets van Metropolis boven de wolken (door mij)

Festival above the clouds

Maar, we hadden niet veel tijd meer en om dit allemaal te modellen en te animeren leek ons iets te ambitieus. Na weer wat feedback te hebben gekregen en over ons idee na te denken besloten we om alles weer te veranderen. We hadden niet veel tijd, maar deze keer hadden we een idee dat goed zou werken en haalbaar zou zijn.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s